fredag den 8. november 2013

Sy til din baby i November

Anna med bloggen Laralil har startet projektet, og selv om jeg er totalt sløv i optrækket (det er jo den 8.) vil jeg da også gerne fokusere i den retning. Vi forventer jo at lillebror ankommer omkring den 18. dec. så det er jo nok meget godt at få forberedt lidt:-)

Mit første indlæg skal dog
handle om dette lille babytæppe jeg har lavet til min veninde som har termin med en lille pige her den 15.


Det er lavet udelukkende af materialer jeg havde liggende i forvejen, så det har ikke kostet mig en øre (hurra) og for et første forsøg er jeg godt tilfreds.
Det er lykkedes mig (efter lidt research på nettet) at sy selve patchworken pænt og lige sammen, desværre er det så ikke lykkedes mig at quilte helt lige igennem det meget tykke pladevat osv.
Øv bøv, men jeg håber nu at hun vil bruge det alligevel, det er i hvertfald dejlig farverigt og tykt nok til at bruge når baby ligger på gulvet og leger.

Jeg har et par andre projekter jeg skal have lavet til hendes baby, men nu må vi se om jeg når det:-)




4 kommentarer:

Lilly sagde ...

Hvor er det flot, farvestrålende og frisk! Elsker de mange forskellige farver - og hej, ikke helt lige quiltninger giver sådan et tæppe karakter og personlighed! ;-) Er selv ved at øve mig på at quilte...uuff, det er med at holde tungen lige i munden! Skal vist have købt sådan en lineal-dims til at sætte på foden.

Hvad har du brugt til at kante tæppet med - er det alm. skråbånd?

Glæder mig til at se flere af dine baby-gør-det-selv-projekter :-)

KH L

Sandra sagde ...

Ha ha jeg synes helt klart det har karakter og personlighed;-) men næste gang tror jeg at jeg prøver at holde tungen lidt mere lige i munden. Kanten er af hjemmelavet skråbånd, lavet af 5 cm brede strimler, ellers kunne det ikke nå udenom al pladevattet:-)

Lilly sagde ...

Aaah, tak for info! Syntes nok at det så liiiidt bredere ud, end det der er tilgængeligt i butikkerne.
Eget kantebånd er noget af det, jeg IKKE har turdet (læs: orket!) at kaste mig ud i endnu... Har du sådan en metal-dims til at folde kanterne ind med?

Sandra sagde ...

Det er altså også liiiiiidt besværligt, men det hjælper med en skråbåndsfolder. Det her er dog lavet uden (jeg tror ikke de fås til så brede strimler)
Men nogle gange er det jo fedt at kunne lave skråbåndet i den helt rigtig nuance, eller i det print man bruger som for etc.